Monday 13 August 2012

BERNIAGA 10 HARI SHJ DI BAZAR

Assalamualikum semua....dh lama betul x update blog x thulh nape malas sgt, padahal dh habis berniage dh asyik mkn,tido,wt ibadat di buln puase itu jelh keje aku maklumlh badan gemuk wt tu x larat wt nie x larat hmmm terukkn aku?umi aku selalu mengeluh bilelh nk dpt tengok aku kurus huhu. Okey skng aku nk share ngn korang berapa aku dpt untung berniaga 10 hari nasi kerabu kuning. Syukur alhamdulilah aku dpt jglh merasa duit hasil titik peluh aku sendiri. Dalam masa 10 hari aku leh dpt untung sahaja dlm rm1000 tu pon bnyk cuti hehe. Dalam sehari tu aku ngn umi aku hanya menhasilkn nasi utk 60 bungkus je. Hari pertama buln ramadan aku brniaga pling bnyk dpt untung dlm rm200 sehari bile dh lama2 keuntungn kurnglh sikit sbb org kt sini x kenal sgt nasi kerabu kuning dieorg kenl nasi kerabu hitam je....kebanyakn customer kteorg org yg sama je sbb mkn sekali dieorg rase sedap dan murah berbanding nasi lain.Korang nk thu x berapa harga yg kteorg bg kt customer okey aku senaraikn kt bwh....

NASI KERABU KUNING BIASA= RM2.50
N.KERABU+ TELUR MASIN=RM3.00
N.KERABU+DAGING=RM4.00
N.KERABU+AYAM= RM4.00
N.KERABU+DAGING+TELUR MASIN= RM4.50
N.KERABU+AYAM+TELUR MASIN=RM4.50


MURAH KAN?????nasi ayam pon dh rm4.50 tw....nasi kerabu nie dhlh kos die tinggi jg....gune kelapa utk wt sambal kelapa die, gune santan berapa bnyk...utk tumis nk suruh sedap punye pasal, cz abah ckp xpe dpt untung sikit asal customer puas hati....Ok di pendekkn cerita untung rm1000 tu bahagi dua aku rm500 umi rm500 memanglh sikit umi ckp x berbaloi ase cz bgun jam3 pagi utk wt persiapan tido pon dlm 3 jam je....nk siapkn sahur utk family lg....boleh dikatakn dlm buln puase nie kteorg asyik mkn nasi kerabu je hehe tp kesian jg ngn abah cz abah pon tolong kami jg abah x amik untung pon cz abah ckp abah dh dpt bonus bnyk kt tmpt keje. Pastu abah tambah lg rm200 utk beli baju raya so semua duit aku dpt rm700....perhh aku rase nielh first time aku pegang duit cash yg bnyk kt tgn....mesti korang ckp dlm hati kesiaannye.....memang aku kesian ngn diri aku sendiri pon....umo 23 thun msih brgntung pd ibu bapa....next story aku akan cerita aku wt ape ngn duit RM700 tu.

No comments:

Post a Comment